Goed om te weten over hotels
Hier hebben wij verzameld wat over het algemeen goed is om te weten over onze hotels. Lees meer over in- en uitchecken, maaltijden in het hotel, toegang tot wifi, informatie over zwembaden en nog veel meer.
De afstanden die in de hotelgegevens worden vermeld, zijn naar het dichtstbijzijnde zwemstrand en het dichtstbijzijnde plaatselijke centrum, en niet noodzakelijkerwijs het grootste of beste op de bestemming. Alle afstanden worden gemeten vanaf de perceelgrens van het hotel.
Tweepersoonskamer
Onder een tweepersoonskamer wordt verstaan een kamer voor twee personen met twee aparte bedden, een tweepersoonsbed of een grand-lit (smaller dan een standaard tweepersoonsbed).
Eenpersoonskamer/kamer voor eigen gebruik
De meeste hotels beschikken slechts over een klein aantal eenpersoonskamers, wat dus relatief duur kan zijn. De grootte, standaard en ligging van de eenpersoonskamers kan soms slechter zijn dan de tweepersoonskamers. Tijdens bepaalde periodes kunnen er tweepersoonskamers of appartementen voor privégebruik worden aangeboden. Houd er rekening mee dat u dan een eenpersoonskamersupplement/leegbedsupplement dient te betalen.
Interieurfoto's van de kamers
De interieurafbeeldingen die u in onze hotelbeschrijvingen vindt, zijn typische voorbeelden. Afvoerleidingen in badkamers zijn vaak erg smal. In veel hotels, vooral in Griekenland, wordt u daarom gevraagd het papier in een speciale container naast het toilet te deponeren. Antislipbescherming en douchegordijnen ontbreken over het algemeen. Zowel de totale oppervlakte als de plattegrond kunnen variëren tussen de appartementen in hetzelfde appartementenhotel.
Houd er rekening mee dat het ontwerp en de indeling van de kamers sterk kunnen variëren tussen de verschillende bestemmingen en faciliteiten, variërend van zeer eenvoudig tot meer traditioneel ingericht. Als er een minibar aanwezig is, kun je er niet op rekenen dat deze als koelkast wordt gebruikt.
De foto’s zijn soms gemaakt met zogenaamde groothoeklenzen, waardoor hotels, zwembaden en kamers groter kunnen lijken dan in werkelijkheid. Houd er rekening mee dat hotels ook kamers hebben in andere richtingen dan op de foto staat en dat niet alle kamers er hetzelfde uitzien of even groot zijn. Sommige hotels hebben ook meer gebouwen dan op de foto te zien is. Heeft u iets aan te merken of heeft u een fout ontdekt op de website? Mail ons dan
Interieur foto's
De interieurafbeeldingen die u in onze hotelbeschrijvingen vindt, zijn typische voorbeelden. Zowel de totale oppervlakte als de plattegrond kunnen variëren tussen de appartementen in hetzelfde appartementenhotel.
Houd er rekening mee dat het ontwerp en de indeling van de kamers sterk kunnen variëren tussen de verschillende bestemmingen en faciliteiten, variërend van zeer eenvoudig tot meer traditioneel ingericht. Als er een minibar aanwezig is, kun je er niet op rekenen dat deze als koelkast wordt gebruikt.
De foto’s zijn soms gemaakt met zogenaamde groothoeklenzen, waardoor hotels, zwembaden en kamers groter kunnen lijken dan in werkelijkheid. Houd er rekening mee dat hotels ook kamers hebben in andere richtingen dan op de foto staat en dat niet alle kamers er hetzelfde uitzien of even groot zijn. Sommige hotels hebben ook meer gebouwen dan op de foto te zien is. Als u iets heeft om op te wijzen of als u een fout op de website heeft gevonden, kunt u een e-mail sturen naar [email protected]
We hebben alle hotels in ons charterprogramma een eigen classificatie gegeven, die bestaat uit een aantal zonnen waarvan we hopen dat ze u zullen helpen de standaard te vinden die u wenst. De classificatie is de onze en specifiek voor elke plaats en elk land, gebaseerd op tradities en structuur. Daarom is het moeilijk om classificaties tussen verschillende landen te vergelijken. Wanneer u zelf uw hotel boekt en de vertrekdatum en reisduur kiest, hanteren wij de eigen classificatie van het hotel.
Onze eigen classificatie
Twee zonnen komen overeen met de eenvoudigste accommodatie van de bestemming in ons programma. Een plus geeft aan dat een hotel iets beter is dan het gemiddelde voor zijn categorie. Bij de beoordeling houden wij rekening met welke faciliteiten het hotel of appartementenhotel naast de kamerstandaard biedt. Een hotel met gewone middenklassekamers wordt gemarkeerd met een plus als het hotel bijvoorbeeld een zwembad, tuin of tennisbaan heeft. Bij appartementopties die geen faciliteiten zoals een restaurant en zwembad bieden, wordt de beoordeling gebaseerd op de standaard en uitrusting van het appartement.
Foto's van hotels
De foto’s zijn soms gemaakt met zogenaamde groothoeklenzen, waardoor hotels, zwembaden en kamers groter kunnen lijken dan in werkelijkheid. Houd er rekening mee dat hotels ook kamers hebben in andere richtingen dan op de foto staat en dat niet alle kamers er hetzelfde uitzien of even groot zijn. Sommige hotels hebben ook meer gebouwen dan op de foto te zien is. Als u iets heeft om op te wijzen of als u hier op internet een feitelijke fout hebt gevonden, kunt u een e-mail sturen naar [email protected].
Kamercategorisering
Houd er rekening mee dat hotels andere kamertypes kunnen hebben dan wij aanbieden. Houd er ook rekening mee dat dezelfde kamer op onze website één ding kan heten en op de website van het hotel iets anders.
De appartementen zijn niet zo goed uitgerust als onze huizen thuis. Ze zijn normaal gesproken uitgerust op basis van het aantal gewone bedden, zowel wat betreft meubilair als huishoudelijke apparaten. Het is over het algemeen ongebruikelijk dat de appartementen zijn uitgerust met wat wij woonkamermeubilair noemen. Lakens en handdoeken zijn altijd beschikbaar. De keuken is doorgaans alleen geschikt voor eenvoudig koken. Appartementen waarvan wordt beschreven dat ze over eenvoudige keukenapparatuur beschikken, voldoen aan de minimumeisen van de toeristische organisatie van het betreffende land, wat betekent: één glas, één kopje, één bord, één bestekset per persoon, evenals een steelpan, een braadpan en een kleine pan. koffie pot. Sommige appartementen hebben een iets uitgebreidere keukenuitrusting. Kaasraspen, aardappelschillers en koffiezetapparaten vind je echter alleen in uitzonderlijke gevallen. Verbruiksartikelen zoals schoonmaakmiddelen, afwasborstel, toiletpapier en vaatdoek zijn niet bij de reisprijs inbegrepen.
De éénkamerappartementen zijn vaak klein van formaat en bestaan uit een gecombineerde slaap- en woonkamer (soms alleen een gewone hotelkamer) met een kitchenette. Het eetgedeelte bevindt zich soms op een balkon of terras.
De tweekamerappartementen bestaan doorgaans uit een slaapkamer en een keuken of uit een slaapkamer en een gecombineerde woon-/keuken. Het eetgedeelte bevindt zich soms op het balkon/terras. Sommige appartementen hebben twee aparte slaapkamers en een gecombineerde keuken en hal met eethoek op balkon of terras.
De driekamerappartementen kunnen van verschillende grootte en inrichting zijn. Enkele veel voorkomende typen zijn: twee aparte slaapkamers, gecombineerde woonkamer met extra bed en keuken. Eethoek in de woonkamer of op het balkon/terras. Drie aparte slaapkamers, waarvan één met gecombineerde keuken. Er kunnen ook andere oplossingen voorkomen.
Overboeking
Ook al hebben wij vaste contracten met onze hotelpartners, het kan voorkomen dat hotels overboekt zijn, dat wil zeggen dat hotels meer kamers verhuren dan ze daadwerkelijk hebben. Dit kan betekenen dat wij u naar een ander hotel moeten verhuizen. Onze praktijk is dan om, voor zover mogelijk, accommodatie te krijgen in een hotel van dezelfde standaard en locatie. Indien wij vóór aanvang van de reis informatie over overboeking ontvangen, stellen wij u hiervan vooraf op de hoogte, vindt de overboeking vlak voor uw vertrek plaats en wordt u bij aankomst geïnformeerd door onze reisleiders.
Verandering van hotel
Als u ervoor kiest om tijdens uw reis van hotel te veranderen, moet u doorgaans annuleringskosten betalen voor het hotel waar u vandaan verhuist en het prijsverschil bij het nieuwe hotel. Deze wordt direct op de bestemming betaald, het is niet altijd mogelijk om tijdens de reis van hotel te wisselen aangezien dit afhankelijk is van de beschikbare capaciteit.
Over welke patio de kamer of het appartement beschikt, staat vermeld in de hotelbeschrijving en op uw boekingsbevestiging. Sommige kamers en appartementen hebben geen terras, dit staat ook vermeld in de hotelbeschrijving en boekingsbevestiging. In sommige hotels en appartementhotels is het mogelijk om een bijzonder uitzicht te boeken, zoals zeezicht, gedeeltelijk zeezicht of uitzicht richting het zwembad.
Zwembad
Zwembaden in het Middellandse Zeegebied worden zelden verwarmd. Verwarmde zwembaden handhaven doorgaans een watertemperatuur van ongeveer 22 graden of meer, maar kunnen 's avonds, 's nachts, 's ochtends en bij slecht weer een paar graden dalen.
Apollo raadt alle gezinnen met kinderen aan om zwemluiers voor kleine kinderen mee te nemen en te gebruiken tijdens het zwemmen in het zwembad.
Er is meestal geen badmeester in het hotel.
Sportschool
Trainingsruimtes/sportscholen kunnen qua grootte en uitrusting variëren en zijn doorgaans niet te vergelijken met een reguliere sportschool.
Grootte van het bed
De gewone bedden in de kamers/appartementen zijn twee aparte bedden, een tweepersoonsbed of een groot bed (smaller dan een gewoon tweepersoonsbed)
Korting voor extra bedden voor kinderen en volwassenen
Meestal is het prima om een extra bed in de kamer te plaatsen. Het extra bed bestaat meestal uit een uitklapbare bank/fauteuil, wat minder comfort betekent dan een gewoon bed. De kamers en appartementen zijn ook ontworpen voor twee personen, dus met een extra bed kunt u minder ruimte verwachten. Maar omdat het een eenvoudiger bedtype is, krijg je ook korting! In sommige hotels zijn er alleen extra bedden voor kinderen en in sommige hotels kunnen kinderen een bed delen met hun ouders. Vraag ons wat er bij uw hotel geldt en of er een ander type bed mogelijk is. En reserveer tijdig, want het aantal bedden is beperkt. Houd er rekening mee dat zowel bij gewone bedden als bij extra bedden in het buitenland meestal een bedmatras ontbreekt.
Sulky en kinderbedje bij onze geselecteerde hotels voor gezinnen met kinderen
Bij al onze geselecteerde hotels voor gezinnen met kinderen bieden wij de mogelijkheid om sulky's en kinderbedjes te huren voor kinderen jonger dan 2 jaar. De kosten voor een sulky bedragen SEK 200 per week en voor een kinderbedje SEK 105 per week. Hoe te boeken: U boekt een sulky of kinderbedje in de vierde stap van het boekingsvenster op apollo.se, onder "Boek- en annuleringsopties". Om uw aanvraag te kunnen behandelen, is het belangrijk dat u deze voor vertrek reserveert. Ter plaatse op de bestemming wordt een borg van 50 EURO of het equivalent daarvan betaald voor de sulky. Herstel van eventuele schade aan de sulky komt voor rekening van de klant. Alle afhandeling met betrekking tot de borgsom en eventuele kosten voor reparatie worden op de plaats van bestemming afgehandeld.
Kinderbedje bij andere hotels
Bij onze overige hotels worden kinderbedjes rechtstreeks bij het hotel van bestemming, dat buiten ons beheer valt, geboekt en betaald. Houd er rekening mee dat de standaardeisen lager zijn dan in Zweden. Houd er ook rekening mee dat we geen kinderbedje ter plaatse kunnen garanderen. Laat ons tijdens het reserveren weten of u een kinderbedje wenst, dan geven wij dit door aan het hotel. Zij zullen u dan helpen, afhankelijk van beschikbaarheid.
Dit soort belastingen zijn onvermijdelijk voor bezoekers en worden om verschillende redenen door sommige landen bepaald. De vergoeding wordt geïnd door de lokale autoriteiten, is persoonlijk en wordt altijd ter plaatse betaald in verband met het verblijf. De belasting is persoonlijk en varieert afhankelijk van factoren zoals het aantal hotelovernachtingen, de kwaliteit van de accommodatie en de bestemming. Belangrijk om op te merken is dat de transactie op geen enkele manier via Apollo kan verlopen of iets anders waarover kan worden onderhandeld. De belastingen kunnen op korte termijn en zonder waarschuwing worden gewijzigd.
Waterrantsoenering kan op de meeste bestemmingen voorkomen. Het is gebruikelijk dat water wordt verwarmd door zonnecollectoren op het dak, waardoor het water bij slecht weer en op momenten dat veel hotelgasten tegelijk douchen, minder warm is. Houd er rekening mee dat er stroomstoringen, olie- en watertekorten en warmwatertekorten kunnen optreden. Verwarming van hotels met centrale verwarming gebeurt normaal gesproken naar behoefte. In sommige hotels is airconditioning beschikbaar, soms met individuele bediening. Sommige hotels rekenen een vergoeding voor airconditioning, die ter plaatse betaald moet worden, zie onder de betreffende hotelbeschrijving. De airconditioning staat soms maar een paar uur per dag aan. Tijdens het voor- en naseizoen wordt hij zelden ingeschakeld. Wat het milieu betreft: denk aan het energieverbruik!
De schoonmaak kan zowel in de ochtend als in de middag plaatsvinden. Het aantal schoonmaakdagen voor onze appartementfaciliteiten vindt u in de hotelbeschrijving. Bij de normale schoonmaak van een hotelkamer of appartement hoort ook een algemene schoonmaak. De schoonmaker veegt of dweilt de vloer, stoft tafeloppervlakken af, maakt de badkamer geheel of gedeeltelijk schoon, ruimt afval op en maakt de bedden op. Lakens en handdoeken worden in de middenklasse hotels doorgaans een of twee keer per week verschoond, ook bij aankomst. Als je in een appartement woont, ben je zelf verantwoordelijk voor de afwas en het schoonmaken van de keukenruimte, soms ook voor het legen van het afval. De schoonmaak voor aankomst is inbegrepen in het aangegeven aantal schoonmaakdagen vermeld in de hotelpresentatie. Bij niet-gespecificeerde reizen is de schoonmaak niet inbegrepen. Lees meer over schoonmaken onder de reisvoorwaarden.
In de meeste van onze hotels en in sommige appartementopties zijn er opbergdozen voor waardevolle spullen en geld. Zie meer informatie onder het tabblad ‘feiten’ per hotel. Wij raden u aan om tijdens uw verblijf op de bestemming een kluisje te huren. Sommige hotels brengen een borg in rekening die ter plaatse betaald wordt. Neem contact op met ons reismanagement voor informatie over de dichtstbijzijnde aanbetalingsoptie als u in een alternatief hotel/appartement verblijft waar zij geen bewaring kunnen bieden. Houd er rekening mee dat de woon-/reisverzekering een bovengrens kent voor de geldelijke vergoeding in geval van diefstal. Controleer uw verzekeringsdekking voordat u op reis gaat. Informatie over de reisverzekering van Apollo vind je hier!
Verschillende landen hebben een rookverbod ingevoerd, dit houdt onder meer in dat er niet gerookt mag worden in openbare gelegenheden zoals restaurants, cafés en dergelijke. In de overgrote meerderheid van de hotels is roken in de kamer/appartement niet toegestaan, met uitzondering van het balkon/terras waar roken in de regel wel is toegestaan. Hotels hanteren verschillende praktijken met betrekking tot roken in de openbare ruimtes buiten en binnen, vraag bij de receptie wat er in uw hotel geldt. Als u reageert, of allergisch bent, bent u zelf verantwoordelijk als u een hotel kiest, controleer dit dus bij het bestellen.
Veel van onze hotels bieden tegenwoordig internet via de kabel of Wi-Fi aan, maar u kunt er niet op rekenen dat de verbinding net zo snel en stabiel is als die u van thuis gewend bent. Er zijn meestal veel mensen op hetzelfde netwerk en de verbinding moet een groot gebied bestrijken. Apollo is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van het internet/wifi van het hotel.