Contact
Neem contact met ons op op de manier die jou past en wij zullen ons best doen om je te helpen.
📧 E-mail: apollo@apolloreizen.nl * 📞 Telefoon: 020-2140130
Maandag - vrijdag: 09.00 - 16.00 uur Zaterdag - zondag: gesloten
*Je wordt te woord gestaan door Engels sprekend personeel vanuit ons kantoor in Kopenhagen.
Hoe het werkt: 1. Start je zaak door op de onderstaande link te klikken en het formulier in te vullen. Je ontvangt een bevestigingsmail als we je melding hebben ontvangen. 2. Wij ontvangen je zaak en onderzoeken of we je voorwerp kunnen vinden. 3. Als we je voorwerp vinden, nemen we per e-mail, sms of telefoon contact met je op met informatie over de kosten van het terugsturen. 4. Als je binnen 4 weken niets van ons hoort, is je item niet gevonden en sluiten we je zaak. Je krijgt de kosten die je hebt betaald niet terug. Opmerking: - Het kost 50 euro om een zaak te beginnen - Je moet ook verzendkosten betalen als je item wordt gevonden en naar je moet worden verzonden. Start je zaak hier Belangrijke informatie over verloren voorwerpen: • Je kunt pas een Lost&Found-zaak indienen als je terug bent van je reis. Als je nog op je bestemming bent, kun je contact opnemen met onze gidsen • We kunnen alleen gevallen van verloren voorwerpen onderzoeken als je op reis bent geweest waar wij Apollo gidsen hebben. Als je twijfelt of dit van toepassing is op jouw bestemming, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Apollomatkat voi auttaa unohtamiesi tai kadonneiden tavaroiden noutamisessa ja lähettämisessä muista paikoista kuin hotelleistamme ja lentokenttäbusseistamme. Edellytyksenä kuitenkin on, että olet itse paikantanut tavaran ja tiedät tarkalleen missä se on. Tämä koskee vain kohteita, joissa on Apollon omia oppaita. • We kunnen alleen gevallen onderzoeken van voorwerpen die zijn achtergelaten in hotels of onze transferbussen. Als je iets bent vergeten in het vliegtuig, op het vliegveld of ergens anders, neem dan contact op met de betreffende instanties of bedrijven. Apollo kan je helpen met het ophalen en versturen van voorwerpen die je bent vergeten of bent kwijtgeraakt ergens anders dan in onze hotels en transferbussen. Voorwaarde is wel dat je het item zelf hebt gevonden en precies weet waar het is. Dit geldt alleen voor bestemmingen met Apollo gidsen. • We kunnen geen artikelen verzenden die gevoelige persoonlijke informatie bevatten in overeenstemming met de GDPR. Hieronder vallen rijbewijzen, bankpassen, zorgverzekeringspasjes, enz. • We kunnen geen artikelen verzenden die batterijen bevatten. • Apollo is niet verantwoordelijk voor enige schade die is ontstaan of kan ontstaan tijdens het retourneren van jouw item. • Als je item is gevonden, zal Apollo je zaak direct sluiten na bevestiging van repatriëring. Eventuele vragen of klachten in verband met het terugsturen of schade tijdens het terugsturen moeten worden gericht aan de vervoerder. Je ontvangt direct na verzending informatie over de leverancier en een eventueel track & trace nummer. Heb je vragen? Neem contact op met onze klantenservice. We hopen je te helpen je artikel terug te krijgen
We werken actief aan het verbeteren van onze service en activiteiten en ontvangen graag je feedback. Heb je klachten over je vakantie? Dan kan je jouw klachten hier indienen.
Neem in geval van ziekte, letsel of diefstal contact op met je verzekeringsmaatschappij.
Veelgestelde vragen
Als je meer gedetailleerde informatie nodig heeft, kun je een van deze secties raadplegen:
Bagageregels verschillen afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Op onze pagina "Goed om te weten over bagage" vind je alle relevante informatie over bagage voor je reis. Klik op de luchtvaartmaatschappij waarmee je reist voor meer informatie over de bagageregels. Informatie over alle luchtvaartmaatschappijen en informatie over extra bagage en bijzondere bagage vind je hier
We bieden transfers aan van het vliegveld naar het hotel dat je hebt geboekt. Dit kan een bustransfer zijn met andere Apollo gasten, of een taxi - afhankelijk van hoeveel passagiers er tegelijkertijd op het vliegveld arriveren. Wanneer transport per boot nodig is, is dit ook inbegrepen. Je kunt je transfer toevoegen tijdens het boeken van de reis, deze is altijd van toepassing op de heen- en terugreis.
Je kunt ook een huurauto boeken voor tijdens je vakantie, klik hier voor meer informatie.
Elke luchtvaartmaatschappij heeft andere regels voor het reserveren van stoelen. De meeste luchtvaartmaatschappijen bieden de mogelijkheid om je gewenste stoel aan boord vooraf te reserveren (tegen betaling). Klik hier om je luchtvaartmaatschappij te kiezen en lees hun specifieke beleid over het vooraf reserveren van stoelen. Hier vind je meer informatie over reizigers die bij elkaar zitten zonder stoelreservering.
Belastingvrij shoppen is alleen beschikbaar voor reizen buiten de EU. Als je buiten de EU reist, kijk dan bij de luchtvaartmaatschappij voor informatie over belastingvrij winkelen.
De overheid heeft de regelgeving in 1999 gewijzigd, waardoor belastingvrij winkelen voor reizigers binnen de EU is afgeschaft. Belastingvrij winkelen was, en is nog steeds, mogelijk als je buiten de EU reist. Om de prijzen niet afhankelijk te maken van de bestemming, hebben de winkeliers op de luchthaven afgesproken om dezelfde prijzen te hanteren voor bestemmingen binnen en buiten de EU. Er zijn een paar uitzonderingen. Voor tabaksproducten gelden twee verschillende prijsniveaus: voor bestemmingen binnen de EU (dezelfde prijs als de lokale prijs) en bestemmingen buiten de EU (belastingvrij, dus goedkoper). De reden hiervoor is dat de EU geen kortingen toestaat op tabaksproducten. Er zijn nog een paar categorieën artikelen die niet onder de gebruikelijke regels vallen, waaronder boeken, tijdschriften, bloemen en bloembollen. Over deze producten wordt btw in rekening gebracht, zelfs als je naar een bestemming buiten de EU reist. Voor de BTW die je betaalt op je aankopen als je naar een bestemming in de EU reist, bieden de winkeliers een compensatie in de verkoopprijs.
Klik hier om je luchtvaartmaatschappij te selecteren voor meer informatie over belastingvrij winkelen:
De uiterste betaaldatum van de reis hangt af van de tijd die nog resteert tot het vertrek. Houd er rekening mee dat de reis automatisch wordt geannuleerd als de betaling niet op de vervaldatum is voldaan.
35 dagen voor vetrek of meer: De aanbetaling wordt direct betaald. Het restantbedrag moet 35 dagen voor vertrek worden betaald. 34 dagen of minder: De volledige reissom wordt direct betaald in Mijn Apollo.
Zorg ervoor dat alle namen (voornaam en dikgedrukte deel van achternaam in het paspoort) zijn opgenomen in de boeking.
Meer informatie over betaling vind je hier.
Vergeten een transfer, een maaltijd of bagage bij te boeken? 
Als je vergeten bent een transfer te boeken kun je contact met ons opnemen via email, chat of telefoon.
Als je een maaltijd, bagage of andere aanvullende diensten aan boord bij wil boeken, neem dan contact op met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.
Heb je hulp nodig? Neem contact met ons op via chat of telefoon 020-2140130.
Is er één ticket voor het hele reisgezelschap? Moet ik het uitprinten en meenemen op reis?  Dit zijn vragen die vaak gesteld worden aan ons. In het boekingsoverzicht in Mijn Apollo vind je het volledige reisgezelschap dat onder het bijbehorende boekingsnummer valt. Dit overzicht is 2 weken voor vertrek beschikbaar. Je hoeft hiervan geen papieren versie mee te nemen op reis.
Belangrijk: elke reiziger ontvangt een eigen boardingpass na het inchecken op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij of bij de check-in balie op het vliegveld.
Halfpension betekent dat ontbijt en diner bij de prijs zijn inbegrepen, terwijl volpension ontbijt, lunch en diner betekent. In beide gevallen zijn drankjes extra, direct te betalen in het hotel.
Als hier van wordt afgeweken, wordt dit vermeld op de hotelpagina onder het kopje "Maaltijden".
Onze hotels hebben, net als alle andere hotels, een vaste uitchecktijd van 11.00 uur of 12.00 uur. Als je langer wilt blijven, neem dan bij aankomst in het hotel contact op met de receptie om te kijken of dit mogelijk is.
Als je op vakantie bent en hulp nodig hebt op je bestemming, dan is het mogelijk om contact op te nemen met onze servicemedewerkers.
Alle genoemde prijzen inclusief BTW.
We zijn er trots op dat we bij Apollo Reizen reviews van klanten op onze website plaatsen, zodat je een beter beeld krijgt van onze dienstverlening en jouw beslissingen op basis van echte feedback kunt nemen. Deze reviews worden verzameld door een derde partij, TripAdvisor, en zijn afkomstig van reizigers die onze diensten hebben gebruikt. Iedereen kan een review achterlaten op de TripAdvisor-pagina, ongeacht of je klant bij ons bent geweest of niet. Om de echtheid van de reviews te garanderen, worden alle reviews die we op onze website plaatsen door TripAdvisor gecontroleerd voordat ze worden gepubliceerd. TripAdvisor gebruikt geavanceerde technologie en menselijke controle om onregelmatigheden te detecteren en te voorkomen dat valse of frauduleuze beoordelingen worden geplaatst. We plaatsen zowel positieve als negatieve reviews op onze website om een eerlijk beeld te geven van onze dienstverlening. We geloven dat het belangrijk is om feedback van klanten te delen, zodat we kunnen blijven groeien en verbeteren. We plaatsen geen betaalde reviews op onze website.
Het kan enkele dagen duren voordat een review op onze website wordt geplaatst nadat deze op TripAdvisor is geplaatst. Dit komt omdat TripAdvisor alle beoordelingen handmatig controleert voordat ze worden gepubliceerd. In sommige gevallen kan een review worden geweigerd als deze niet voldoet aan de richtlijnen van TripAdvisor, bijvoorbeeld als de inhoud ongepast is of als de review niet gebaseerd is op een daadwerkelijke reiservaring. We plaatsen ook geen reviews die niet relevant zijn voor onze diensten. TripAdvisor hecht veel waarde aan de integriteit van de inhoud op hun website en houdt zich aan een strikt beleid om ervoor te zorgen dat beoordelingen authentiek zijn en aan de normen voldoen. Je kunt meer lezen over hun Contentintegriteitsbeleid op https://tripadvisor.mediaroom.com/NL-content-integrity-policy.
Het wettelijke herroepingsrecht is niet van toepassing op af te nemen reizen, omdat het gaat om diensten betreffende logies en vervoer, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode.
Staat je vraag niet in onze FAQ?
Is je vraag niet beantwoord in onze FAQ? Kijk dan of een van de onderstaande onderwerpen van toepassing is.
Bedrijfsgegevens
Apollo Reizen is onderdeel van Adventure Specialists B.V. Adres: Entrada 224, 1114AA Amsterdam-Duivendrecht (geen bezoekadres) | KVK nummer: 32097397 | BTW nummer: NL8121.69.256.B01