Apollo's duurzaamheidsstrategie
Als onderdeel van de op een na grootste toeristische organisatie van Europa, met aanwezigheid op vele bestemmingen over de hele wereld, is het voor ons vanzelfsprekend om duurzaam te handelen. Apollo's werk is toegewijd, oprecht en voor de lange termijn.
Visie
Omdat hij zich bewust is van de negatieve kanten en gevolgen van toerisme en reizen, heeft Apollo een visie die tot doel heeft "de negatieve effecten te minimaliseren en de positieve effecten van toerisme te maximaliseren". Apollo gelooft in culturele en menselijke uitwisseling en de kansen die toerisme creëert.
Mondiale doelstellingen - agenda 2030
In 2015 heeft de VN 17 prioritaire Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG’s) aangenomen. Deze hebben richtlijnen en de mogelijkheid geboden om de duurzaamheidsinitiatieven van Apollo te beoordelen en te prioriteren. Apollo heeft tot doel een bijdrage te leveren aan de duurzaamheidsagenda van de VN en door Travelife gecertificeerd te zijn heeft Apollo bewezen dat er op alle noodzakelijke duurzaamheidsgebieden een serieuze aanpak en werk bestaat; mensenrechten, milieu, dierenbescherming, human resources, inkoop en meer. Apollo heeft ervoor gekozen om prioriteit te geven aan vier van de Global Goals voor de duurzaamheidsstrategie die het hele klanttraject bestrijkt. Het vertrekt vanuit de kantoren in Scandinavië, gevolgd door het vliegreiz en komt terecht op de bestemmingen – met Apollo Staff thuis en op bestemmingen, zowel bij leveranciers en partners als bij klanten. Op basis van de strategie wordt jaarlijks een actieplan opgesteld en overeengekomen voor alle bronmarkten van Apollo. Het actieplan heeft zowel een Scandinavische als een lokale dimensie. Het bevat ook activiteiten en doelen, zowel thuis als op de bestemmingen.