Goed om te weten over uw boeking
Hier vindt u informatie over Mijn reis, het annuleren van een reis en onze annuleringsbescherming die u financieel helpt als u een reis moet annuleren.
U kunt uw reis boeken op apollo.se of bij onze klantenservice op 0771-373737.
Contactgegevens
Wie boekreizen maakt, is de hoofdboekhouder. Eventuele wijzigingen of annuleringen dienen altijd door de hoofdboeker te worden gedaan (schriftelijk of mondeling). Het is belangrijk dat er een mobiel nummer bij uw boeking vermeld staat. Eventuele wijzigingen aan uw begonnen reis worden u per sms of telefonisch doorgegeven. Het is daarom belangrijk dat u die mobiele telefoon bij u heeft op reis.
Mocht u tijdens de reis uw telefoon onverhoopt kwijtraken, neem dan contact op met onze medewerkers ter plaatse met een alternatief nummer waarop wij u kunnen bereiken.
Bevestiging
Zodra u uw boeking heeft afgerond, ontvangt u een e-mail waarin wordt bevestigd dat wij uw boeking hebben ontvangen. Voor meer informatie wordt u vervolgens verwezen naar Mijn reis. Lees meer onder het tabblad Mijn reis rechts op deze pagina
Alleen vliegtickets
Apollo staat de aankoop van vliegtickets alleen niet toe als u van plan bent een pakketreis te maken met uw eigen hotel of landarrangementen voor wederverkoop als pakketreis. We staan ook niet toe dat vliegtickets worden gekocht om ze vervolgens door te verkopen
Reservering voor wijzigingen
Wij behouden ons het recht voor dat onze prijzen en andere informatie op apollo.se om verschillende technische redenen fouten kunnen bevatten. Eventuele fouten worden zodra de fout wordt ontdekt onder de aandacht van de betrokken klanten gebracht en een eventuele foutieve prijs wordt naar boven bijgesteld.
U kunt uw boeking, reisdocumenten en andere belangrijke informatie vinden door in te loggen op Mijn reis op apollo.se. U logt in met uw boekingsnummer (8 cijfers) en achternaam.
Hier vindt u een overzicht van wat u geboekt heeft, alle prijzen, betalingsinformatie en andere belangrijke informatie. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om te controleren of alle informatie op de boeking correct is. Mocht er iets mis zijn met de boeking, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op hierover.
Onder Mijn reis kunt u ook aanvullingen op uw boeking bestellen of wijzigen, zoals transfers, eten op de vlucht, excursies of huurauto.
Onder Mijn reis vindt u altijd een bijgewerkte versie van uw boeking.
Wanneer de reis volledig betaald is, zijn de reisbescheiden ongeveer 14 dagen voor vertrek beschikbaar onder Mijn reis.
Reisdocumenten kunt u vanaf 14 dagen voor vertrek afdrukken of downloaden in PDF-formaat. Afdrukken is echter niet iets dat u nodig heeft om te reizen. Wij moedigen u aan om papier en het milieu te besparen door het boekingsnummer en de vluchtboekingsreferentie te gebruiken.
Om in te checken op de luchthaven heeft u alleen uw vluchtboekingsreferentie en paspoort of Europese identiteitskaart nodig. Je ontvangt geen losse vliegtickets per e-mail. Op het reisdocument staat uw vertrektijd voor uw reis (alle tijden zijn lokaal). Mochten er wijzigingen plaatsvinden nadat het reisdocument is aangekomen, dan ontvangt u van ons informatie hierover via e-mail of via SMS volgens de gegevens in uw boeking.
Korte tijd tot vertrek
Boekt u een reis met een korte vertrektijd, dan is uw reisdocument onder Mijn reis beschikbaar zodra de boeking is betaald.
Reguliere vliegtickets
Als u een reis bij Emirates of Qatar Airways heeft besteld, wordt het ticket (elektronische ticketbon) ongeveer 14 dagen voor vertrek per e-mail naar u verzonden. Indien u uiterlijk 7 dagen voor vertrek geen ticket heeft ontvangen, dient u contact met ons op te nemen. Dit ticket is niet beschikbaar tijdens Mijn reis.
Het is belangrijk dat uw naam op het vliegticket correct is en overeenkomt met de naam in uw paspoort.
Eventuele fouten dienen onmiddellijk na ontvangst van de bevestiging aan ons te worden gemeld. Wijzigingen in de naam op de boeking kunnen dan kosten met zich meebrengen voor de klant. Sommige luchtvaartmaatschappijen accepteren geen naamswijzigingen, wat kan betekenen dat u een nieuw ticket moet kopen (de kosten van de oorspronkelijke boeking kunnen niet worden gerestitueerd).
Overige informatie
Alle reisdocumenten en vliegtickets zijn waardepapieren met unieke boekingsnummers en wachtwoorden en moeten dienovereenkomstig worden behandeld. De verantwoordelijkheid ligt bij u als klant om deze informatie niet met u te delen. De reiziger is zelf verantwoordelijk voor de financiële gevolgen die dit met zich mee kan brengen.
Als u zich extra veilig wilt voelen bij uw boeking, kunt u hier annulerings- en omboekingsbescherming boeken. Wanneer u onze annulerings- en omboekbescherming boekt, zijn gratis omboeken, volledig annuleringsrecht voor drie maanden, overdracht van de reis en nog veel meer inbegrepen.
Annulering dient te geschieden zodra zich een belemmering voor de reis voordoet. In de reisvoorwaarden vindt u instructies over hoe u te werk moet gaan bij annulering. Eventuele restitutie van een geannuleerde reis vindt plaats aan de hoofdreiziger zodra alle benodigde documenten naar Apollo zijn verzonden. Als u niet op tijd arriveert voor de vlucht, worden alle delen van de reis geannuleerd en vindt er geen restitutie van de prijs van de reis plaats. Pakketten met flexibele reisduur en lijnvluchten zijn na aankoop doorgaans niet wijzigbaar of restitueerbaar. Als de leverancier een wijziging toestaat, komen er administratiekosten en de wijzigingsvergoeding van de leverancier en het eventuele prijsverschil bij.